dimecres, d’abril 28

DIMARTS 27 d’abril del 2004

Madrid, Ple de les Corts espanyoles.

En Zapatero explica perquè ha ordenat la retirada de les tropes sense informar prèviament al Parlament espanyol.

El President del Parlament demana que es respectin els temps assignats a cada grup: 10 minuts.

En Rajoy no hi esta acostumat, parla 30 minuts, ara és molt democràtic, es queixa de que el President no ho ha consultat abans a les Cortes.

Zapatero ha explicat que estava clar que l'ONU no se'n podria fer càrrec el Juny i això podria suposar que no s’hagués pogut trobar una data de retirada. "... a més sabem que els americans han volgut eliminar el jefe shiita de la zona i han posat en perill el fràgil equilibri que havien mantingut els soldats espanyols. La situació és molt perillosa i si no volem víctimes espanyoles han de sortir quan abans millor..."

En Puigcercós està molt fi, Jo diria finíssim.

Al final ja molt tard, en els temps de repliques, en Zaplana vol protagonisme... en Marín li ha d’apagar el micro.

Sortim a les 9 del vespre i em truca en Ramon a l'hemicicle dient-me que els d'Al-gezira em volen entrevistar. Accepto però no les tinc totes.

A les 10 em ve a recollir al hotel una noia basca. Anem a un parc, de fons hi ha un temple egipci, regal del govern d’Egipte al govern espanyol, naturalment instal·lat a la capital.

Hem d’esperar per la transmissió per satèl·lit perquè estan bombardejant Faluja i hi ha rebel·lió a Damasc.

Mentre esperem converso amb el periodista, està fitxat pel Jutge Garzón, ja ha estat a la presó. Jo no el veig perillós.

Per fi connectem, l'entrevista és en anglès i en directe, 70 milions de persones m’estan mirant.

A les 12 de la nit torno a l’hotel, és impossible dormir, m’estic llegint fins a les dues.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...