dijous, de juny 2

Un dia normal al Congrés

8:00 esmorzar amb el senador Iñaki Anasagasti. Em comenta sobre la meva intervenció d’ahir sobre Venezuela.
8:30 reunió de grup.
9:00 comissió de Sanitat, ve el Secretari d’Estat a explicar sobre diversos temes i a respondre preguntes dels diputats.
Al acabar hi ha junta de portaveus, haig de mirar que no se'm passi, perquè jo seré a la comissió de Medi Ambient.
9:30 comissió de medi ambient, ve el Secretari general, a parlar de la sequera i a respondre preguntes.
S’ha d’escoltar per poder fer preguntes pertinents.
Li faig una pregunta sobre el port de La Granadilla, a Tenerife, on s’està projectant una ampliació faraònica, no és la primera vegada que grups que no troben veu es dirigeixen a ERC.
Vaig anant d’una comissió a l’altra.
12:30 ve a veure'm l’agregada de l’embaixada israeliana. Està enfadada per les proposicions que he entrat.
13:00 reunió del grup d’amistat amb Anglaterra. Parlamentaris de dos països fan trobades per conèixer la feina que es fa als respectius parlaments.
13:00 venen de TV3 per gravar un programa amb els socis de la penya blau-grana. Només m’hi quedo 5 minuts perquè estic pendent encara de les comissions.
14:00 junta de portaveus de Sanitat. Discutim la conveniència de portar experts a parlar sobre diferents aspectes de la llei del Tabac. Convenim els dies i les hores.
15:00 A dinar. Al restaurant encara hi ha cua. Surto al carrer i vaig al restaurant del nou edifici del Congrés.
16:00 comença el Ple, els dimecres es sessió de control i no hi han votacions, ho aprofito per rebre visites.
16:10 associació de pares i mares separats. Em comenten els defectes de la nova llei del divorci. Han vingut una mica tard. Ells volen que es concedeixi la custodia compartida a tothom.
17:00 associació licoristes. Han sentit veus que la ministra de sanitat vol pujar el preu de l’alcohol i ja els tinc aquí.
18:00 reunió grup pro saharauis. Es planteja un viatja al Marroc. A mi em sembla una mica de xou, com que sortiran a la tele alguns ja s’hi apunten.
19:30 manifestació a davant de l’embaixada del Marroc. Hi vaig amb el Joan Puig. La gent que ens veu està contenta que els donem suport.
21:00 torno al Congrés a escriure el discurs de demà. Adéu definitiu al transvasament de l’Ebre.
22:00 trobo al Jordi Ramon i anem a sopar a un dels bars de per aquí a prop.
23:30 a l’hotel, com que no puc dormir, obro el portàtil i m’entretinc fins a la una.
Un dia normal

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...