dimecres, de febrer 21

El xantatge dels lobbys i polítics irresponsables

Ahir la ministra Salgado va retirar l’esborrany de la Llei de l’Alcohol.
Fa una setmana la ministra em va convidar a una reunió al Ministeri per explicar-me els canvis de l’esborrany.
El nou avantprojecte anava exclusivament dirigit a evitar el consum d’alcohol als menors de 18 anys.
No res que a Catalunya no existeixi, tret que s’alçava la edat dels 16 al 18. (per indicatius europees)
Em va comentar que les limitacions a la publicitat que ja existeixen a Catalunya, com que no n’ hi pot haver a prop de les escoles no hi són a altres Comunitats, o la prohibició de venda als menors.
Tot molt raonable, inclòs es podia anar una mica més enllà.
Per tant ha estat fastigós la demagògia del Rajoy, fent el joc als bodeguers, ells exigien que la llei digués que el vi i la cervesa són bons per a la salut.
Tot és bo per a la salut, amb mesura, ¿què vol dir mesura? Una copa de vi negre cada dos dies. Naturalment, ells no hi estan d’acord.
Un greu error dels bodeguers, si continuem així, al final s’hauran de posar mesures molt més dràstiques.
Un greu error de Rajoy. Una vegada més ha demostrat que li importa més la butxaca dels seus amics (¿o la del partit? Ho sabrem si aconseguim tirar endavant la llei de finançament de partits) que la dels joves i adolescents.

1 comentari:

Manuel ha dit...

Estic completament d'acord amb el que dius. En parlo en el meu blog, que habitualment és d'humor, però que m'ha crispat tant que m'han surtit dos articles "seriosos". M'enfada que Zapatero s'espanti, em molesta que la ministra no dimiteixi i, efectivament, Rajoy no n'encerta ni una. Si dos copetes de vi són sanes (poc nocives, diria jo) també es sà (poc nociu) un porret a la setmana. I Rajoy no despenalitzaria mai la maria. Entre d'altres coses, perquè no té amics que trafiquin amb ella. Vull dir obertament, clar. Si vols visitar-me és aqui: http://www.marques.cat/wordpress/ .

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...