dilluns, de maig 14

Quart dia El comerç


Visita als comerciants

El petit comerç de Santa Perpètua està a la UCI. Els comerciants tenen moltes dificultats per tirar endavant els seus negocis.

¿Es un problema arreu de Catalunya? Sí, però.

Una sèrie d’errors urbanístics, una desafecció dels governs municipals, potser per allò de que “els comerciants no són dels nostres”, una expressió molt repetida dels governants a l’ajuntament, fa que la situació a la nostra població sigui pitjor que en altres poblacions de característiques similars.

El fet de que en l’actual pacte de govern ICV_CiU – trànsfuga, la regidoria de comerç hagi estat en mans d’Unió no s’ha traduït en millores ans el contrari, el trasllat del mercat ambulant a fora del municipi ha estat letal per el petit comerç que al menys els dijous veia activitat.

Hem preparat juntament amb els comerciants un programa, esperem que amb l’esforç de tots, comerciants i Ajuntament podrem donar un tomb a la situació.

Programa Comerç

2. COMERÇ, INDÚSTRIA I PROMOCIÓ ECONÒMICA

La promoció dels sectors econòmics locals, el comerç de proximitat i els
mercats ajuden a cohesionar i mantenir la identitat del municipi. Per tal
d’afavorir la seva dinamització, la seva vitalitat i poder-les potenciar cal
impulsar mesures en àmbits de promoció econòmica, assessorament i formació,
però a la vegada cal considerar aquells instruments d’urbanisme comercial
bàsics per poder competir en condicions d’igualtat.
Des d’ERC de Santa Perpètua de Mogoda, coneixedors de la realitat del poble,
amb un teixit industrial elevat i amb un petit comerç arrelat de forma individual,
entenem que cal apostar per les petites i les mitjanes empreses i pels
treballadors autònoms, ja que són la base del teixit econòmic i social del poble.
La nostra proposta en l’àmbit del comerç i la promoció econòmica és:

• Unificar la Regidoria de Comerç i Consum amb la Regidoria de Promoció
Econòmica, per tal de aprofitar al màxim els recursos de l’Ajuntament iaconseguir una administració transversal sense duplicitat de serveis i una
eficiència màxima a tots nivells (formació, promoció, ús del català,...).

• Definir els eixos comercials del poble, potenciar les zones de vianants i,
simultàniament, dotar-les de zones d’aparcament que afavoreixin el
comerç urbà.

• Situar el mercat ambulant del dijous des de la plaça de la Vila fins a la
plaça de la Font, arribant a la Florida si s’escau, per tal d’aprofitar i unir
els dos eixos actuals del comerç a Santa Perpètua.

• Ubicar una escola d’hostaleria a la Torre del Rector, per tal de reconèixer
a Santa Perpètua de Mogoda com a poble important a nivell de
restauració.

• Donar prioritat als proveïdors locals en les compres que fa l’Ajuntament.• Vetllar per la formació i la inserció laboral de les persones desocupades,
amb atenció especial als col·lectius amb risc d’exclusió social i als que
tenen una integració més difícil al mercat laboral (joves, dones, majors
de 45 anys,...).

• Connectar els polígons industrials del municipi amb transport públic i
implantar els carrils bici, perfectament senyalitzats i il·luminats.

• Facilitar informació i formació al comerç i la indústria sobre el medi
ambient.

• Impulsar el reciclatge.

• Promocionar el consum responsable.

• Promoure mesures per facilitar la conciliació de la vida laboral amb la
vida familiar.

• Col·laborar en els actes organitzats per les associacions de comerciants (
fires, campanyes, publicitat,...).

2.1. ACTUACIONS COMERÇ, INDÚSTRIA I PROMOCIÓ ECONÒMICA

01. Treballar per tal d’afavorir la dinamització i la vitalitat dels sectors
comercials.
02. Cohesionar i mantenir la identitat del municipi, amb la promoció i el suport
als sectors econòmics locals (comerç de proximitat i mercat).
03. Impulsar mesures en àmbits de promoció econòmica, assessorament i
formació, tenint en compte els instruments d’urbanisme comercial, bàsics
per poder competir en condicions d’igualtat.
04. Apostar per les petites i les mitjanes empreses i pels treballadors
autònoms, ja que són la base del teixit econòmic i social del poble.
05. Unificar la Regidoria de Comerç i Consum amb la Regidoria de Promoció
Econòmica, per tal d’aprofitar els recursos de l’Ajuntament.
06. Definir els eixos comercials del poble, potenciar les zones de vianants, i
afavorir el comerç urbà.
07. Situar el mercat ambulant del dijous des de la plaça de la Vila fins a la
plaça de la Font.
08. Ubicar una escola d’hostaleria a la Torre del Rector
09. Donar prioritat als proveïdors locals en les compres de l’Ajuntament.
10. Vetllar per la formació i la inserció laboral de les persones desocupades,
amb especial atenció als col·lectius amb risc d’exclusió social i/o de difícil
integració laboral.
11. Connectar amb transport públic els polígons industrials i implantar el carril
bici.
12. Cercar solucions als col·lapses circulatoris d’accés als polígons industrials
en hores punta.
13. Facilitar informació i formació al comerç i la indústria sobre el medi
ambient.
14. Impulsar el reciclatge.
15. Promocionar el consum responsable.
16. Treballar per facilitar la conciliació de la vida laboral amb la vida familiar.
17. Col·laborar en els actes organitzats per les associacions de comerciants.
18. Promocionar la inclusió de la indústria dins l’actual Fira de Comerç.
19. Crear la figura del “assessor de comerç i indústria” com a vincle i
interlocutor entre l’Administració, els comerciants i les empreses.
20. Impulsar el Consell Local per al Comerç i la Indústria.
21. Complir amb la normativa sobre contractació de persones discapacitades a
l’Ajuntament.
22. Redactar un acord estratègic del sector.
21. Complir amb la normativa sobre contractació de persones discapacitades a
l’Ajuntament.
22. Redactar un acord estratègic del sector.

2.2. OBJECTIUS COMERÇ, INDÚSTRIA I PROMOCIÓ ECONÒMICA

Mantenir la identitat del municipi amb el comerç de proximitat arrelat,
el teixit industrial existent i els sectors econòmics locals, unificant en
una sola regidoria el comerç, el consum, la promoció econòmica i la indústria;
impulsar el Consell Local per al Comerç i la Indústria, i crear la figura de
“l’assessor de comerç i indústria”; reorientar les relacions i el diàleg de la nova
Regidoria amb tot el sector comercial; prioritzar els proveïdors locals en les
compres de l’Ajuntament; restablir el mercat ambulant del dijous des de la
plaça de la Vila fins a la plaça de la Font, arribant a la Florida si s’escau,
potenciant el mercat municipal i els eixos comercials urbans existents; ampliar
les zones de vianants i d’aparcaments en els sectors comercials; promocionar el
consum responsable; col·laborar en actes, fires i campanyes de promoció del
comerç; facilitar el reciclatge, amb mesures de recollida personalitzades, tot
això per tal de dinamitzar un comerç actualment descohesionat i desvitalitzat
per falta de suport i d’entesa amb l’administració local.
Establir mesures de promoció i ajut al comerç i la indústria; impulsar la
informació, l’assessorament i la formació; vetllar per la inserció laboral de tots
els col·lectius; apostar per les petites i les mitjanes empreses i pels treballadors
autònoms; complir la legislació vigent sobre contractació de persones
discapacitades a l’Ajuntament; buscar solució als col·lapses circulatoris als
accessos dels polígons, fent arribar els transport públic i el carril bici; incloure la
indústria dins l’actual Fira de Comerç; estudiar la ubicació d’una escola
d’hostaleria a la Torre del Rector, tot això per tal de millorar la qualitat i la
competitivitat del nostre sector econòmic, industrial i de comerç local.

MIRAR EL VIDEO http://www.youtube.com/watch?v=yQXzUu_6YJA

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...