dilluns, de juny 11

Europa ¿a on vas?

He vingut a Brussel·les a la 3ª reunió inter-parlamentaria. Es una idea d’en Josep Borrell fer reunions periòdiques conjuntes dels parlamentaris europeus i “nacionals”.
Jo hi vaig en qualitat de portaveu a la Comissió de la Unió Europea. Es formen tres grups de treball, i l’endemà es fa un plenari.
Jo m’he apuntat al de Canvi climàtic. Estic satisfeta perquè he aconseguit --introduir diferents punts a les conclusions.
A la meva intervenció he apuntat:
· que la lluita contra el canvi climàtic, l’ha de seguir liderat Europa, i que el repte pot ser també una oportunitat per Europa de liderar una nova revolució industrial basada en unes baixes emissions de carboni.
· Que la lluita contra el canvi climàtic només serà efectiva amb una Europa amb personalitat jurídica pròpia i amb polítiques unitàries.
· Que els objectius de biocombustibles s’han d’aconseguir al màxim a dins de la Unió a fi de no traslladar problemes ambientals als països del tròpic i que s’han d’avaluar la eficiència de Carboni de cada cultiu i el seu impacte en la biodiversitat.
· Que Europa ha fracassat en la política de residus, cal fer un pas decisiu en la prevenció.
· Que la fiscalitat ambiental ha de ser liderada des d’Europa, aquí he parlat de l’impost sobre els hidrocarburs per el transport aeri i d’altres impostos sobre l’automòbil que només avançaran si es fan conjuntament.
Abans d’acabar encara m’ha donat temps de parlar de la connexió elèctrica Espanya-França, és un dels quatre nòduls que Europa vol impulsar per crear una xarxa europea única. He apuntat que creuar els Pirineus comporta un fort impacte medi ambiental i s’ha de considerar (aquest punt no s’ha inclòs en el informe)
Abans pel matí m’he reunit amb el grup parlamentari europeu Verds-Ale, allà he conegut alguns dels col·legues verds europeus i he dinat amb l’eurodiputat Bernat Joan que s’ha convertit amb el representat al Parlament dels pobles sense Estat i de Sardenya.
Sardenya no te cap diputat que els representi a Europa, ja que va conjuntament amb Sicília i tots els eurodiputats son sicilians, en una visita que va fer a l’illa per donar una conferencia una representació de les forces vives de l’illa li varen demanar que es fes càrrec de les seves demandes, i així ho ha fet.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...