dissabte, de setembre 20

Línia BCN –Vic. Estudi Informatiu. Per fi.

Ahir ens va arribar a l’Ajuntament de Sta. Perpètua el estudi informatiu del desdoblament de la línia de tren de Montcada a Vic.
Aquest desdoblament permetrà major freqüència de trens i escurçarà el trajecte. Actualment la freqüència en hores punta es de 30 minuts i en hores vall hi han intervals de més de 1 hora. Això fa que sigui una línia molt poc aprofitada, tot i que passa per zones molt poblades i prop de polígons industrials on s’hi fan desenes de milers de desplaçaments a diari.
Millora les deficiències de les instal·lacions, com la poca longitud de les andanes, que no permet que circulin combois llargs i fa que a les hores puntes la gent viatgi com sardines, el accés a la estació, o els passo a nivell per la via han estat motiu de històriques demandes.
En el estudi hi consta la transformació de la estació de La Florida, un nou vestíbul amb accés des de les dues parts de la via i amb ascensor, Hi ha dissenyat un petit parking, aquí es on ara l’ajuntament presentarà al•legacions, ja que la estació ha d’anar acompanyada d’un bon aparcament per cotxes i bicicletes.
Es trauran els passos a nivell, en fi que esperem veure un línia com totes les que es veuen per Europa i sobre tot que sigui còmoda, i permeti deixar el cotxe al garatge.

A Sta. Perpetua anem seguint aquest desdoblament.
Des del 1990, cada any s’inclou, o això ens deien, en el pressupost general de l’Estat.
Va ser per la primera infraestructura per la que em vaig interessar quant vaig arribar al Congrés dels Diputats a l’any 2004. No hi havia res.
El estudi informatiu es va incloure en el pressupost del 2005.
Som a finals del 2008. D’acord que tècnicament era difícil resoldre el nus de Mollet, això deien, però han trigat 3 anys. Ara falta el projecte ¿quant trigaran? ¿3 anys més?
Si fos una línia de Madrid ja estaria inaugurada.
Quant Aznar va pujar al govern ja va anunciar que es faria un esforç inversor en el radi de 200 km de Madrid per tal de transformar-la en una gran capital europea. Va complir.
En el seu projecte d'Estat( del PP i del PSOE)Barcelona és una capital de províncies com les altres, i no s’ha de permetre que despunti.

Encara que ens traspassin les rodalies, Catalunya no té suficients recursos per assumir totes les inversions endarrerides des de fa dècades.
El acord de finançament, serà el que Espanta voldrà i haurem d’acceptar el menys dolent, simplement perquè els números no surten, i ara tenen la excusa perfecte, la crisi.

Presentaran el balanç d’ inversions del 2008 com a molt positiu per Catalunya, degut a les inversions en el tren de gran velocitat que va a Madrid, no a València i no a França. Una vegada més, es una inversió pensada per a Madrid que no ens afavorirà gaire fins que no enllaci les quatre capitals catalanes. Per cert, de moment Tarragona ja ha begut oli per el fet de no tenir la estació al centre. Quant el tren no es para a la població, el veuràs passar, sinó que ho preguntin als de Tortosa, ¿on són les llançadores?
Quant el tren arribi a la frontera francesa, potser ja serà tard, la gran euro-regió que podrien constituir tots els paissos catalans vertebrada per el TGV, pot ser que faci tard.
Aquesta és la diferència entre ser independents o no.
Senzillament, les grans decisions que s’han de prendre a temps no estan en les postres mans. Des de Madrid dissenyen què ha de ser Catalunya. De moment, una regió manufacturera que doni ocupació a ma d’obra barata.
Les grans empreses de biotecnologia o de la industria farmacèutica, les seus de les grans multinacionals han d’anar al centre neuràlgic de comunicacions que és la capital de l’Estat. El aeroport internacional que necessiten les multinacionals és Barajas. A Barcelona hi arriben els low-cost, per portar turisme low- expending.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...