divendres, de febrer 29

20 anys defensant el Besòs



Avui he assistit a la celebració dels 20 anys de la constitució del Consorci per a la Defensa del riu Besòs.

http://www.besos.cat/

El riu Besòs va arribar a ser un autèntic clavegueram. Recordo que en els temps en que era monitora d’esplai em vaig proposar que les nenes (aleshores encara els sexes estaven separats) coneguessin el seu entorn i les vaig portat caminant de Sta. Perpètua a Sant Pere de Reixac.

Travessar el Besòs no representava cap perill ja que es podia travessar per sobre de les pedres, ara bé encara recordo la pudor del fang químic de la llera.

Gràcies a una sèrie de gent que varen creure que canviar això era possible, el Besòs està tornant a ser un riu.

Des del Congrés vaig treballar per aconseguir recursos destinats a la millora del nostre entorn, part d’una partida de 4 milions d’€ van anar destinats a un estudi de la Riera de Caldes. Avui precisament he coincidit amb un funcionari del ACA amb qui varem col·laborar per fer que aquest diners efectivament vinguessin a Catalunya. Ara , coses del destí, sóc la vicepresidenta del Consorci, i la meva tasca política es fer que els recursos es tradueixin en accions.

No es fàcil. Tenim ja el projecte del camí fluvial de la Riera de Caldes, si el PSOE guanya ens el pagarà l’Estat, però abans hem de solucionar un altra escull.

A veure si ho fem realitat.


Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...