dijous, de juliol 5

Principi del Fi (de la Legislatura)

Avui acabarem el Ple del Debat de la “Nación”, i s’acabarà aquest període de sessions, de fet ja hi han aires de final de legislatura, a partir de setembre ja no cada massa cosa a fer, excepte acabar les lleis en tràmit, Avui, dons, comença el final de la legislatura. En el Ple d’avui es votaran les resolucions presentades per els grups.
Ahir fins a les 8 de la tarda es podien presentar esmenes .
Hi ha una resolució referent al canvi climàtic, on e plantegem modificacions en la ITV i l’impost de circulació, també proposem línies d’ajuda per a la instal·lació de plaques solars i la definició legal d’habitatge buit. A la del govern (PSOE) es proposa també la prohibició gradual de les bombetes.
Són pràcticament iguals, amb la diferència que hi hem posat calendari, tenim en compte que el que no es faci abans de Nadal se’n va a la propera legislatura.
ICV-IU ha presentat una bateria de propostes, algunes ja estan incloses en la llei de qualitat de l’aire i d’altres son impracticables en un mes com ells proposen, però també inclouen aquests punts.
Jo volia presentar esmena a la del PSOE, de fet era només afegir el calendari, per així poder negociar, però el grup m’ho ha prohibit. Em va saber greu però no vaig poder imposar el meu criteri.
Em sap greu perquè son propostes fruit d’esmenes a la llei de qualitat de l’aire.
En altres circumstàncies s’haguessin pogut presentar conjuntament, de fet al principi de la legislatura els tres partits d’esquerres en van presentar conjuntes.
Eren altres temps, ara ja hi ha pressió electoral.
Anècdota:
Coincideixo amb Zapatero al sortir del Ple, em comenta que li va agradar el debat introduït per al Agustí i que li agradaria a porta tancada tenir un debat amb el Carod i el Puigcercós.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...