dimarts, de maig 12

La píndola de l'endemà

He llegit a la premsa que la píndola de l’endemà es podrà adquirir sense recepta.
Es la proposta que vaig fer al Congrés en una moció que vaig presentar com a portaveu de ERC a la comissió de Sanitat del Congrés.
Fa tres anys em vaig quedar sola, amb arguments en contra totalment inconsistents. Vaig presentar dades d’altres països europeus que demostraven la seguretat de la píndola, que no es detectava que se’n fes abús, vaig explicar que la eficàcia depenia de poder accedir a la píndola quant abans després del coit, que el fet que les situacions es donessin en caps de setmana requeria un accés fàcil i ràpid.
Que no és abortiva, actua abans de la implantació.
Inclòs vaig proposar un sistema per tal de que les noies que la prenguessin anessin després als serveis de control. Proposava de poder accedir a la subvenció de la Seguretat Social sempre que presentessin a posteriori la recepta del ginecòleg. Així hi havia un control i es podia recomanar altres mitjans anticonceptius més adients. De totes formes ja esta bé que hagin de pagar, la sub-venció només el presentava com un esquer per fer-les arribar al ginecòleg.
Al altra costat i han els milers i milers de embarassos en adolescents, que tot i estar informades, l’alcohol, la droga, la música, fan baixar la guàrdia i al final passa el que sembla que “ a mi no em passarà”. I ¿qui no ho ha fet? Que aixequin la ma les dones que en algun moment de la seva vida no es van deixar emportar. Si per desgràcia succeeix, perquè no emprar un mètode anticonceptiu, eficaç i evitar mals molt majors com un embaràs no desitjat?
Desgraciadament, hi van jugar dos motius en contra.
1- Que els diputats/des dels grans partits, no pensen, voten i duen el que es hi dicten.
2- a la comissió de sanitat hi han molts metges, que principalment vetllen per els seus interes-sos, un medicament sense recepta ho veuen com una amenaça a la seva corporació.
Han passat uns anys, finalment s’ha pres la decisió correcte, una vegada més el temps m’ha donat la raó.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...