diumenge, de maig 24

Tenim un gran partit


Tenim un gran candidat i un gran partit, amb aquesta sensació he sortit avui de l'acte central de campanya per les europees.
Ha estat un míting interessant, on s'ha parlat de idees i de política, també de història , d'una forma distesa i austera, els assistents no podem dir que hem anat a “fer numero”, han estat unes hores intel·lectualment estimulants.
Es una sort disposar d'un cap de llista que és historiador, perquè la seva mirada te tendència a fugir del focus en el moment present i fer-nos gaudir de millor perspectiva.
Per exemple, una de les propostes interessants, és que la UE limiti la solidaritat fiscal de les regions.
( .Ha recordat que quan ERC va parlar de limitar la solidaritat algú al Parlament ho va titllar de immoral, quart ERC va parlar de balances fiscals, algú ho va escarnir,a ra ningú ho discuteix. Jo ho recordo molt bé, era per el 2000, acabava de tornar d'una llarga estada al estranger i encara no coneixia a fons el mapa polític català. Aleshores vaig assistir a una conferència del Carles Colom a Sta. Perpètua on per primer vegada vaig sentir a parlar de la situació fiscal de Catalunya i em vaig començar a interessar per ERC.
Junqueres ha acabay el acte dirigint-se als militants que es troben confosos per la situació política actual, els hi ha demanat que considerin on era ERC fa 50, fa 20 , o fa 10 anys.
Jo també crec que no tenim dret a desmoralitzar-nos, potser perquè de formació soc biòloga, tinc assumit que els canvis reals no són ràpids. Encara que a vegades sembla que retrocedim,en realitat sempre estem avançant tot i la nostra percepció del moment..
Catalunya serà independent quan la majoria de la població catalana ho vulgui, la feina de convèncer és lenta i ha de se constant. Estic segura que s'hi arribarà.
Com també estic segura de que farem molt bon resultat.
( al a foto, tot conversant amb el Joan Tardà i el Marcel Coderch abans de l'acte)

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...