dimecres, de novembre 8

CANVI DE PARELLA

No he tingut temps d’escriure notes a aquest diari, ja que aquesta setmana es voten les esmenes als pressupostos.
Abans de les eleccions el PSOE tenia uns socis CiU i PNV, amb qui ja els havien pactat .Ara, tot han estat corredisses per intentar que ens hi sumem.
Tot han estat reunions i trucades.
Jo ja sabia que no hi havia molt marge perquè la caixa la controla el Solbes, i ja va dir que l’Estatut s’aplicaria a partir del proper govern de Catalunya, o sigui a partir del 2008. (ja perdem 1 any d’inversions)
Per tant, veient les circumstàncies, he cregut millor en la meva secció, medi ambient, en lloc de demanar “cosetes” com ells volíen, he demanat un compromís ( en diners) per resoldre possiblement el problema mediambiental més greu que tenim a Catalunya, els runams salins de les mines de sal de Suria.
És competència de la Generalitat, però el problema no s’ha creat fa dos anys, ve de lluny, quan era competència de l’Estat, i Catalunya no té capacitat financera per solventar-el, al menys amb l’actual sistema de finançament. Hi ha acord per disposar de fons ja a partir d’enguany.

Reaccions post-electorals al Congrés

CiU porta molt malament el canvi de parella, ja savem de què va perquè nosaltres ja ho hem passat, al menys ens ho vàrem prendre amb sentit de l’humor. Mai havia vist al diputat Janer fent un discurs tan excitat com avui a la ponència sobre el canvi legal que permetrà als transexuals canviar el sexe al DNI. Semblava un nen al que li havien trencat la joguina.
PSOE: la majoria dels diputats amb qui hi tinc més contacte es veuen sincerament contents, altres no tan, per exemple el Benegas.

Des de Catalunya
M’ha escrit l’Eduald Casasl
Hi llegeixo: a canvi de què, Mas va vendre l'estatut?
Afegeria jo: a canvi de què, Esquerra vendrà Catalunya al psc-PSOE?

Et responc Eduald,

Mas va vendre l’Estatut a canvi de fum, de vanes promeses no vinculants.
¿ERC ha venut Catalunya? ¿A quina Catalunya et refereixes? Si no t’entenc malament vols dir que ¿La gent que vota PSC, IU no són Catalunya?
¿Tú creus que Catalunya només pertany als que voten CiU i ERC?
Reflexiona sobre el què dius.
Els països, com les persones, evolucionen. La Catalunya d’avui no és la Catalunya de fa vint anys ni la d’aquí vints anys més.
La dignitat, la independència de Catalunya no es construirà des de la exclusió sinó des de les complicitats i els objectius comuns.
Estic orgullosa que el meu partit hagi contribuït a fer president de Catalunya un fill de la emigració andalusa que tan ha contribuït al nostre benestar, és la millor prova de que Catalunya es un país integrador, com jo vull que sigui.
Es més, jo no tinc tan clar que els interessos de CiU siguin tan “nacionalistes” més aviat em semblen “cimenters”. No m’identifico en absolut amb el seu “nacionalisme”, i si bé amb la bona gent votant de C, que de fet són demòcrata- cristians, es podria governar, definitivament no podríem governar amb Unió, amb doctrina ultra-lliberal molt més pròxima al PP.
Tinc confiança en que Montilla serà un bon president, l’he conegut de prop, crec que és un home honest, treballador i que serà molt més independent del govern de Madrid que en Mas.
De moment ja ho ha demostrat, s’ha enfrontat a Zapatero i a l’aparell pesat del PSOE per mantenir la opció de govern votada per la majoria de Catalunya. En canvi Mas, va vendre l’Estatut, que ell s’havia compromès ha retirar, per tornar al poder, i una pregunta que t’has de fer, ¿qui li va pagarà la campanya? ¿quants compromisos s’havien de acontentar dés del govern? ¿qué hagués estat prioritari en un govern de Mas, els interessos de “Catalunya" o els dels sponsors de la campanya?

2 comentaris:

Quico Ventalló ha dit...

Molt interessant el teu article. Ës bo tenir noticies directes del que es cou a las Cortes.Gràcies.

Oriol Güell ha dit...

En la línia de la pregunta sobre a qui pertany Catalunya, hi ha una cita de Thomas Jefferson -autor de la declaració d'independència dels Estats Units- que m'agrada especialment: 'Hem de considerar cada generació com una nació diferent'.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...