dimecres, d’octubre 31

No és això companys, no es això.


Dia decepcionant

Avui hi ha hagut el debat sobre la Llei de la Memòria Històrica, millor dit el darrer debat, perquè és un dels temes del que més s’ha parlat en aquesta legislatura.

Hi havien esperances , al principi, de que per fi, l’estat espanyol es posaria al nivell d’altres democràcies, que ja han assumit el seu passat i han demanat perdò per les violacions de drets humans fetes en nom del “interès de Estat”.

Aquí, no ha estat així, exhumacions de foses comunes, retirada de símbols franquistes (sempre que no tinguin valor artístic) Esmena del Duran i Lleida ?qui decidirà si tenen valor artístic? I poca cosa més.

Això sí, el Garzón es posa amb Marroc i no s’atreveix amb els franquistes

No s`anul·len els judicis sumaríssims. No s’anul·la el judici del President Companys. Ara la Generalitat podrà iniciar un procés per la seva anulació. !No faltaria més! ¿i els particulars? Diuen que la Generalitat se’n fera càrrec, amb recursos de la Generalitat, clar. Cornuts i pagar el beure.

Hi ha hagut un incident, el Tardà, que ha dedicat moltes hores a aquest projecte de Llei, en un moment s’ha escalfat i ha acusat directament a la vicepresidenta de mentidera. (A les hemeroteques surt que quant va venir a Montjuic va anunciar que s’anul·laria el judici a Companys. Ara diu que no és veritat, que ella no ho va dir mai. Dons ,ningú ho va desmentir.

He anat a entregar-li els retalls de premsa d’aleshores, a fi de que entengués que el Tardà no la insultat sinó que s’ha basat en les hemeroteques, estava molt excitada i molt ofesa per les paraules del Tardà. Deia, “ha insultat a la vicepresidenta”.

El caos ferroviari

L’altra decepció ha estat el debat sobre el caos en les trens de rodalies.

No s’ha anat al fons de la qüestió, el dèficit d’inversions que arrossega Catalunya,(recordeu quant l’Aznar va dir que invertiria a 200 km. de Madrid?), ara bé que la Ministra hauria d’haver calculat que tal com estaven rodalies, no es podia posar amb calçador una obra de la envergadura del TAV, sense causar el desgavell que s’ha ocasionat.

Ara espero que entendran des de la Generalitat que no es pot assumir el traspàs de rodalies sense el finançament que ens deuen. Cal recordar que les obres ferroviàries volen molt de temps, un estudi informatiu pot durar dos anys, un projecte més de tres, anem sumant.

M’ha preocupat que els del PP estaven massa contents del nostre discurs, quant la política del PP està a l’arrel de tot el problema. I aixó, aquesta vegada, ho he trobat a a faltar dels discurs del Tardà.

També, el Duran i Lleida, ara diu que no està d’acord amb el traçat , ¿qué va dir quan governava amb el PP?.

Comentari de Salvador Morral

Una vegada més felicitats per l’article teu “no és això companys, no és això” en la pàgina bloc del Congrés dels Diputats, referent al caos ferroviari en la xarxa de rodalies. Però m’agradaria fer una reflexió en relació amb les obres del tren d’alta velocitat (AVE), i les avaries que aquesta està ocasionant a tota la xarxa de rodalies. - ¿Que passaria si això es produís a Madrid?. - ¿Quina solució prendria el govern de l'Estat Espanyol?. - ¿El govern de la comunitat de Madrid, actuaria de la mateixa manera que està actuant amb les avaries a Barcelona?.

Bé la solució és difícil de trobar, i mes tenint en compte que ja hem entrat en el període de campanya electoral, per al març de l’any vinent. Penso que el govern de la Generalitat de Catalunya, i en concret el partit majoritari que ho forma (PSC), el seu gran enemic no ho té dins de Catalunya, sinó fora d'ella, m’estic referint al (PSOE). Crec que l’única opció que té el (PSC) de cara a les pròxima eleccions, és la desvinculació total amb el (PSOE), per a veure la força política real que te a Catalunya.

Salutacions,

Salvador Morral i Esteve

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...