Demà ens reunirem la ponència de la Llei a fi d’arribar als primers acords, del Ministeri ja ens han fet arribar (per medi del PSOE) les esmenes que ens han acceptat i demà ja començarem els debats.
La llei defineix l’objectiu d’establir les bases per reduir i prevenir la contaminació atmosfèrica. No comprèn les radiacions ionitzants.
Cap. I Conté les definicions, els principis rectors, el repartiment de competències, obligacions dels titulars de les instal·lacions, informació al públic.
Cap II Avaluació de la qualitat de l’aire
Cap III prevenció i control de les emissions
Cap IV Planificació, hi ha l’article 16, molt esmenat, sobre els Plans i Programes per protegir la atmosfera, hi hem introduït la obligació de establir plans de transport en els polígons de més de 500 treballadors (esmena 1049. No s’acceptarà, pe`ro al menys hem introduït la obligació de identificar i quantificar les fons d’emissió i la obligació de fer un seguiment.
Cap V instruments de protecció de la atmosfera
Cap VI control, vigilància i seguiment
Cap VII Sancions
I les disposicions addicionals, són afegits a les lleis que solen ser molt interessants.
Per exemple, estableix la obligació de reduir la contaminació lumínica
Es modifiquen altres lleis com la de Residus del 98, s’obliga a la separació i
la llei 14/2000 sobre els sorolls dels avions.
Consten Annexos amb el llistat de contaminants i
Catàleg d’activitats contaminadores de la atmosfera
Es una de les lleis més importants de la legislatura i ERC ha fet una aportació important, reconeguda per el mateix Secretari General del Canvi Climàtic, Don Arturo Gonzalo Azpiri que va venir personalment al meu despatx per discutir les nostres esmenes.
N’hem presentat 79 , s’han acceptat 25, que està molt bé. I encara queden un parell que estan parcialment acceptades, com el concepte d’aglomeracions.
Hem posat moltes addicionals, s’ha acceptat:
- -la obligatorietat de les administracions publiques de promoure sistemes de transport públic i privat menys contaminant.
- -Impulsar als ports de titularitat estatal el subministra elèctric des de terra (no admeten el termini de 5 anys)
No s’ha acceptat:
- -la instal·lació de dispositius de limitació de velocitat
- -la modificació del IAE en funció de la contaminació atmosfèrica
- -Els terminis per que els cotxes matriculats a Espanya compleixin l’EURO 3 el 1 de gener del 2013
- -La prohibició a partir del 2011 la comercialització de motors de dos temps
- -Manteniment i ampliació de les deduccions al Impost de Societats per inversions mediambientals.
- -Ampliar les restriccions de sorolls als aeroports a tots els de primera categoria
- -aplicar impost d’hidrocarburs a la aviació.
- permetre als ajuntaments de ciutats de més de250.000 habitants gravar l’accés a la ciutat.
- -modificar l’ Impost especial de vehicles de tracció mecànica en funció de la contaminació.
Ara queda per veure si podem fer majories amb altres grups. Per les esmenes presentades, aquest cop el PP s’ ha interessat més per la protecció del Medi ambient que CiU, que li preocupa més els interessos dels empresaris. Ja veurem
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada