dimecres, de març 4

Transport públic

Catalunya pateix un retard de molts anys en inversions en transport públic. Especialment dramàtic quant sortim de la primera corona de l’àrea metropolitana.
La capital de Catalunya s’ha quedat endarrere amb una xara de metro insuficient, (ho diu una que durant quatre anys ho ha comprovat cada setmana a Madrid).
Si no hi havien recursos per fer metro, s’hagués hagut d’apostar per el tramvia o el troleibús.
Si sortim de Barcelona, tal com ha fet molta gent durant la darrera dècada, el panorama ja és impossible. Es impossible residir fora de Barcelona sense fer ús del automòbil privat.
Hi ha molta feina a fer i no és una feina no ajornable, a pesar de les circumstàncies econòmiques.
El creixement de les emissions de CO2 provinents del transport està descontrolat, sinó es fa un esforç, ens costarà car, no només per el impacte mediambiental, també en forma de multes per el excés de emissions.
Avui he assistit a una jornada del AMTU , associació de municipis amb transport públic, i he de dir que s’estan fent coses, S’està avançant a marxes forçades.Podeu accedir a
Pla de Transport de viatgers per carretera<
Al Pla de Infraestructures de Rodalies de Barcelona
Al estudi de la Línia Orbital ferroviaria
Pla de mobilitat de la Regió metropolitana.

Des dels municipis s’estan fent esforços per millorar el transport públic.
M’he trobat amb el regidor de transport de Mollet, hem parlat del transport a la UAB, de la via Papiol_Mollet, de la connexió en bici entre els dos municipis, del transport al futur hospital,...
A pesar de les condicions econòmiques i dels esforç que suposa per les ajuntaments el transport urbà, estem pensat com millorar i ampliar la oferta..
Ahir em vaig trobar amb el "Delegado para la coordinación de actuaciones ferroviarias en el ámbito metropoiltano de Barcelona", la màxima autoritat de Adif a Barcelona. El vaig anar a veure per clarificar la situació de la futura estació del a Granja dela línia Papiol-Mollet. Em vaig espantar quant em va dir que el projecte no estava fet, i em diu que “fem pressió”, dons ?qué fa ell? Em vaig sentir com una habitant de la colònia que va a veure el governador i li diu que ell no pot fer res, que viatgi la metròpoli.
Es com si des de Madrid ens governessin amb el mando a distància.
Ens traspassaran la RENFE per[o ells es queden amb ADIF, es a dir la infraestructura, i com sempre faran el que voldran. Cornuts i pagant el beure.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Hola Rosa,

D'acord mab la teva analisi, especialmente en els darrers paragrafs. No obstant, la manca de una estrategia global de mobilitat clara per a tota la Nació Catalana, fa que moltes iniciatives locals o supralocals (per exemple de l'Area Metropolitana)estiguin mancades d'una base de planificació a llarg termini, i al final sempre hem de recòrrer als pedaços.

Salutacions cordials.

Ricard Mollà

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...