diumenge, de juliol 16

On vas Israel

Avui recomano llegir l’article del Mario Vargas Llosa a El País.
El M. Vargas Llosa per raons personals ha viatjat a Israel i va publicar una sèrie d’articles molt interessant sobre la situació política d’aquell país.
Centra l’article en unes paraules pronunciades per un periodista israelià, Gidon Levy, crític amb el govern del seu país, militant en contra de la ocupació de Cisjordània, segons diu ell, perquè no es vol avergonyir-se de ser israelià.
EN Vargas Llosa diu que ell no es vol avergomyir de ser amic dels israelians, per aquestes paraules l'han titllat de "comunista" i d'"antisemita". Em recorda la pluja d'insults que g¡vaig rebre quan vaig presentar dues inciatives, una sobre la situació sanitaria a Gaza i un altra demanant a la Ue d'exercir més pressió sobre el govern d'Israel a fi de fer cumplir la legalitat per acabra amb la ocupació.
JO no m'avergonyeixo de ser amiga d'israelians, perqué a Isarel hi ha gent fantàstica que porta anys i anys en la lluita per acabr amb la ocupació i tampoc m'avergonyeixo de criticar als diferents governs israelians, (encara que alguns "experts" em cataloguin d'"antisemita") per les equivocacions que han anat cometen una rera altra i que han portant al seu poble i al poble palestí a una situació de violència sense esperança i el que és pitjor volen arrossegar a Europa i a EEUU a una guerra contra Iran i Síria..
Fa 20 anys que alguns ja dèiem “de que servirà ocupar territoris per seguretat si qualsevol dia podran arribar míssils des de Damasc a Tel Aviv” a la Pau s’hi arribarà amb el reconeixement dels drets del poble palestí.
Han passat 20 anys i desgraciadament hem fet de Cassandra.
Des de la distància no puc deixar de mirar amb profund dolor el que està passant i amb preocupació de que no sigui el començament d’un conflicte global.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...