dimecres, de setembre 27

Han matat la Safia

Ahir vaig llegir a La Vanguardia que els talibans han assassinat a Safia Hama Jan, la primera directora provincial dels assumptes relacionats amb els dones a Afganistan.
He fet una proposta perquè la “Comisión de la Mujer” demani un minut de silenci al Ple en memòria d’una dona que ha mort per el fet de tenir un càrrec polític.
Ja m’han dit que demanar un minut de silenci és molt excepcional (el Papa per exemple).
Ja veurem; he proposat que la proposta vingui de la Comissió, perquè si venia d’ERC, segur que deien que no.
......
Aquí al Congrés tot son somriures però sembla que la gent vagi amb ganivets a dins de la manega, i quan menys t’ho penses te’l claven per la esquena.
Ara m’acaba de trucat l’ ” intel·ligent ” Joan Herrera perquè si li ha passat el plaç de presentar esmenes a una llei i necessita l’assentiment de tots els grups, naturalment li he dit que sí, ara si fos el contrari, ja ho veuríem. Tenim memòria.
......
Perquè s’entengui com són els debats, jo no m’he quedat fins al final de la “Comisión mixta dela Mujer” ja que havia d’ anar a la mesa de Medi Ambient i a dos grups de treball sobre la Unió Europea. Abans ja he parlat amb totes les portaveus i estaven d’acord amb fer una declaració conjunta de repulsa de l’assassinat de Safia.
Ja per la tarda, a la sessió de control, la lletrada m’ha avisat que no hi ha hagut acord. Les diputades del PP s’han oposat perquè elles també volien una declaració de repulsa contra un regidor del PSOE, d’un poble crec que d’Anadalusia que va fer una broma de mal gust sexista a una regidora del PP; davant de la pregunta de la regidora d’on es trobaven uns camins per asfaltar li va dir “No vayas por ahí que te violarán”, en fi, em sembla fatal, però amb proporció al que estan passant les dones d’Afganistan, ....en fi, no cal comentaris.
He hagut de fer una sèrie de trucades, al final em sembla que els hi ha fet vergonya, i han dit que sí. No es llegirà al Ple, perquè demà a les 9 del matí no hi ha massa quòrum, es farà el proper dimarts, que ve el Ministre Caldera

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...