dissabte, de maig 26

Dia de reflexió


Ha estat una campanya llarga i esgotadora. Degut a la desconfiança dels ciutadans vers els politics, i a la manca de mitjans de comunicació municipals independents, m’he hagut d’apropar a la gent, això ha suposat moltes hores de carrer. Aquesta campanya ha tingut la gran virtut que m’ha permès conèixer de primera mà el que realment preocupa a la gent.

La llei d’Homs fa que el que té un coixí de vots més important surti hiper-reprensentat al consistori, per tant encara que doblem els resultats no podrem passar possiblement de tres regidors, ho he volgut recordar als col·laboradors, perquè la sensació és d’eufòria, i segurament farem un gran resultat, però podria ser que no es traduís en una possibilitat d’influència corresponent.

El tancament de campanya ahir va ser auster, sense orquestres ni confetti, hem deixat micròfon obert perquè els assistents poguessin opinar, a mida que corria el cava s’anaven animant.

Començo el dia disposada a fer un lent esmorzar tot llegint el diari.

En el kiosk vaig a agafar La Vanguardia i tinc la sensació que continua la propaganda electoral, en primera plana hi veig una gran foto del miting de CiU, el mateix a l’AVUI, he optat per EL PAIS, al menys hi havia els del PSC i el de CiU.

Lo d’esmorzar tranquila ha estat impossible, cada 5 minuts passava una maquina de la neteja, abans de les eleccions el poble ha d’estar impecable, però potser es passen una mica ¿no les poden fer menys sorolloses? Crec que ja n’hi ha d’elèctriques que no fan soroll.

Una mostra de les maquines que han anat passant, falten les primeres fins que m’he decidit a fotografiar.

Asseguro que cada una és una màquina diferent, intervals d’uns cinc minuts.

Temes més importans: Palestina

Enganxo unes opinions interessanst d'un israelià, el Sergio Yahni

Es responsabilidad europea desbloquear el conflicto

Sergio Yahni

Mi intervención se divide en dos partes:

1- Situación actual

2- La necesaria y urgente actuación externa

1.- En Israel se está en una crisis de Gobierno, de su credibilidad y liderazgo. La población ha interiorizado que ha habido una derrota en la Guerra de Líbano. Junto a esto, hay tales casos de corrupción y de comisión de presuntos delitos por parte de miembros del Gobierno que ha provocado una opinión desfavorable al Gobierno. Ahora hay manifestaciones y huelgas de estudiantes universitarios por la pretensión de subir las tasas y en otros sectores perjudicados por la actuación gubernamental. Se presume una recomposición palaciega, sea con el ofrecimiento de que haya un nuevo Primer Ministro en la persona de Simón Peres, o un aguante del impopular Olmert consentido por el resto de los partidos, a los que no les interesa unas elecciones inminentes, para que se produzca una liquidación del partido Kadima y de la coalición que actualmente preside. En el partido laborista hay movimientos para sustituir al actual líder y ministro de defensa y antiguo Secretario General del sindicato Histadrut, Peretz.

Como corolario a lo anterior, tras el informe de la comisión Winograd [informe realizado por generales retirados sobre la actuación del Gobierno y el Alto Estado Mayor en la guerra de Líbano], hay movimientos dentro del Ejército israelí, que ahora, tras la Guerra de Líbano, ha basculado de ser ‘regido’ desde el cuerpo aéreo al de tierra, de buscar una revancha invadiendo y volviendo a machacar Gaza. Parecería que están buscando una ‘coartada’, un kassan artesano que, por chiripa, matase a alguien, un ataque suicida, una captura de un militar israelí,... cualquier cosa para atacar Gaza, ser un revulsivo victorioso, e influir en el escenario palestino.

El Gobierno israelí habla de la iniciativa saudí [reconocimiento mutuo de los Estados árabes e israelí si a cambio hay un regreso a las fronteras de 1967 y hay un cumplimiento de la Resolución de las Naciones Unidas en lo que respecta a los refugiados palestinos, formulada en Beirut en el año 2002], pero espera que el lado árabe y palestino siga rebajando sus aspiraciones.

Pero mientras tanto, sigue ampliando las colonias, haciendo zonas y check point en Cisjordania que impide en la práctica las transacciones comerciales o la movilidad de personas de unas zonas a otras. El proceso de judeización de Jerusalén, incluida la Ciudad Vieja sigue avanzando con 300 nuevas viviendas; con el ritmo habitual, estudio arqueológico, limpia, nuevos pilares y nuevas construcciones; ocupación de todos los tejados, ya los palestinos no tienen acceso a las terrazas y en algunas de ellas, ya se han ocupado por nuevos colonos. Jerusalén está rodeado y se han aprobado tres nuevas colonias, separando términos palestinos de Jerusalén, impidiendo por medio de las carreteras y muro la conexión del Norte y Sur de Cisjordania que, antes, de forma natural, pasaba por Jerusalén. Por eso y otras razones sigue siendo urgente seguir planteando la situación de colonización de Jerusalén.

  1. Todo esto, nos lleva a la segunda cuestión: las tareas urgentes.

¡Hay que evitar la descomposición social de la población palestina! ¡Evitar una guerra fratricida!

Esto pasa por el reconocimiento oficial europeo, de España, de Europa, al Gobierno palestino. Tras el Acuerdo de Meca entre los partidos palestinos y la división de trabajo que se recoge en dicho acuerdo, haciendo que los temas exteriores los lleve Al Fatah y la OLP y los interiores Hamas no existe ninguna excusa por parte de los Gobiernos europeos de trabajar directamente con el Gobierno palestino.

Si no se hace, la impresión que sacan los palestinos es que hagan lo que hagan, da lo mismo. Habría una colusión europea-israelí en contra de los palestinos. Tiene que haber una renovación de la asistencia directa. Una asistencia que supere la emergencia y que vaya a la reconstrucción y la asistencia al desarrollo. La ayuda de emergencia determina dependencia.

Pero además, los gobiernos europeos saben que esa ayuda está engordando la impunidad, no sólo porque Israel se quiera desentender de sus compromisos como potencia ocupante según la Convención de Ginebra, que también, si no porque además ha inventado cobrar 30.000 shekel, cerca de unos 7.000 euros, además de los gastos portuarios y transporte, por cada contenedor de ayuda por ponerle en la cola de entrada a los territorios ocupados, ayudas materiales que en otras ocasiones, muchas veces, se compran en Israel. Los europeos deben saber que de cada euro de ayuda a los palestinos, los israelíes se quedan aproximadamente con 40 cts. como mínimo. Se ha ‘privatizado’ el control de muchos pasos, sin que sea el ejército israelí el que controle, y ya no hay ‘autoridad’ a la que poder reclamar o denunciar nada, burlándose de la legalidad.

En el caso de Gaza, estamos contemplando la desintegración social y política. Con el embargo desde comienzos del año pasado, la falta de ingresos y la destrucción planificada israelí de infraestructuras y de medios de vida, la pobreza es la situación general. El paso de Rafah controlado por los europeos es un vasallaje a los israelíes, ellos dicen quién entra o no, pero además, el hecho de que vivan los observadores en Askelom, al norte, en territorio israelí, en lugar de Egipto o en Gaza, por ejemplo, en el lado opuesto del puesto de Rafah, al sur, fronterizo con Egipto, hace que no lleguen muchas veces al paso fronterizo, haciendo que haya nuevas excusas para mantener cerrada la prisión a cielo abierto en que se ha convertido en Gaza.

Los palestinos han vuelto al clan como soporte de supervivencia. Y la lucha por la supervivencia es la que ha creado delincuencia, secuestros con rescate y mafias de protección. Hay clanes con 100, 150 ó 200 hombres armados. Sin una estructura política. Sin respeto a ninguna autoridad. El bloqueo político, la carencia de medios de vida, esta tensión social creada desde el exterior, en la que los europeos tienen su responsabilidad, se está alimentado con la complicidad israelí y la donación de armamento por parte de Estados Unidos: desde noviembre del año pasado han entrado en Gaza, sin contar los que lo hayan hecho por túneles de contrabando, 5.000 fúsiles y dos millones de balas. Parecería que se quiere crear las condiciones de una guerra fratricida, un caos destructivo para los palestinos y su causa política y como consecuencia los israelíes argumentar al mundo la imposibilidad de que no se puede negociar nada con esos bárbaros palestinos.

Desde mi opinión, los europeos, el Gobierno español o los amigos de la causa palestina tendrían que lograr de sus gobiernos a obligar a Israel a rendir cuentas de sus obligaciones; reclamar indemnizaciones de las donaciones europeas destruidas por Israel; aplicar el artículo 2 del Acuerdo de Asociación entre la UE e Israel hasta lograr frenar la impunidad israelí. Hay que ser autónomos del lobby sionista si se quiere actuar legítimamente. Los israelíes se sienten legitimados ante la falta de presión europea y Europa tiene la responsabilidad de desbloquear el conflicto.

Sergio Yahni es un periodista israelí de origen argentino, educado en un kibutz en el norte de Israel. Es el director del Centro de Información Alternativa (AIC) , una organización israelo - palestina con oficinas en Belén y Jerusalén. Es también director del periódico "News from Within".

Es un activista muy conocido de los derechos humanos, ha estado varias veces en prisión por negarse a hacer el servicio militar. Desde el 2003 al 2005 ha trabajado en Nueva York para la organización "Forefront", dedicada a apoyar a los defensores de los derechos humanos. Ha participado en numerosos foros internacionales y en Foros Sociales Mundiales

Web de AIC: http://www.alternativenews.org/

Sergio Yahni ha estado recientemente de gira por el Estado Español, Málaga, Madrid, Pamplona y Valencia invitado por organizaciones de la Red Solidaria contra la Ocupación de Palestina

(www.nodo50.org/csca)


1 comentari:

Nissan ha dit...

Benvolguda senyora.
He llegit en el seu blog l'article del senyor Sergio Yahni, que és un conegut activista antiisraelià, conegut per les seves idees proàrabs, sense que sembli molestar-lo gaire el fet que les idees que ell representa estiguin fermament lligades amb les dels terroristes palestins. Té un especial talent per convertir qualsevol fet del govern israelià, des de la seva fundació i fins els nostres dies, i diria àdhuc des de la fundació del moviment sionista - fa més de cent vint anys, en un fet negatiu, agressiu, assassí i malpensat.
Gràcies a Déu no n'hi ha massa com ell al país, però he de reconèixer que el mal que causen és considerable. Segons la seva perspectiva, un atac suïcida d'un palestí que mati vint persones dins un autobús, no és més que un pretext pel govern israelià a fer una nova invasió a la Franja de Gaza, o per perpetrar la destrucció d'algun poblet palestinià.

El que m'extranya és que una seriosa diputada de l'Esquerra Republicana converteixi les idees d'aquest extremista en proposicions al Govern espanyol per tal que aquest prengui posició antiisraeliana.
Hi ha extremistes antiespanyols al País Basc, per exemple? Què li semblaria si el Govern Israelià, o algun diputat de la Knésset, prengués les idees de Mikel Antza o de la senyora Anboto com a base de les relacions israelianes-espanyoles? O és que la treva del 18 de febrer del 2004 ha convertit l'ETA en una organització amiga de l'ERC?

Com és possible establir unes relacions internacionals basades en visions unilaterals dels conflictes que ens agobien? Per què els jueus d'arreu del Món, americans, alemanys, russos…, no poden entrar a cap dels estats àrabs sense posar la seva vida en perill imminent? Per què l'UNISON pot boicotejar tot un país sense que se senti la protesta de les esquerres? I si l'UNISON fes el boicot a Catalunya o a tota Espanya pel fet de recolzar la política del Mur de la Vergonya de Melilla?

Per què la visió unilateral impedeix veure la política de l'odi dels àrabs?
Durant els 19 anys [1948-1967] en que els "Territoris Ocupats" no estaven ocupats, ningú reclamà l'establiment d'un Estat Palestinià. La Cisjordània no era més que una base pels fedaiín que atacaven les ciutats israelianes. Els israelians no construïen "colònies" ni feien excavacions arqueològiques al peu de la Muntanya del Temple (que els àrabs denominen Harem aix-Xarif), ja que no els permetien que venguessin a resar al Kótel. Els àrabs van arrassar l'antic barri jueu, cremant les seves sinagogues. No hi havia UN SOL JUEU en tot el territori de Cisjordània i la Franja de Gaza; els nazis alemanys ho denominarien Judenrein – un lloc "lliure de jueus". Els àrabs no van construir l'Estat perquè no els convenia políticament.
Pot imaginar-se vosté què hauria passat als israelians en cas de perdre la guerra de l'Independència? Quants exèrcits àrabs atacaren? Quina missió tenien? Què hauria passat amb els jueus que esperaven als campaments de deportats de Xipre o d'atres llocs d'Europa? (Per cert, quan els nazis pujaren al poder i els jueus volien fugir, quans d'ells reberen refugi a Espanya? – ah, perdoni, que era aliada dels nazis!).
Què hauria passat als israelians en cas de perdre la guerra dels Sis Dies? Quines eren les intencions de Gamal Abd el Nasser? Quines instruccions havien rebut els seus soldats?
Què hauria passat en cas de perdre la guerra del Iom Kippur (o la Guerra d'Octobre, si s'ho estima més)?
A Melilla, el Mur de la Vergonya només està destinat a impedir l'entrada d'immigrants il•legals. El Mur que Israel està construint és molt diferent, n'és conscient, vostè? Què feria vostè en cas que dos pics per setmana un gudari etarra fes explotar un autobús a Madrid, a Benidorm o a Santa Perpètua de Mogoda? I què diria en cas que el Tribunal Internacional de la Haia declarés que el Mur entre el Euskal Herria i Castilla (que no existeix, ja ho sé) fos il•legal? O creu que el Gobierno Español declararia l'independència d'Euskadi en un tres i no res? I què passaria si l'Eusko Legebiltzarra declarés que totes les "colònies" (institucions, conglomerats d'habitants, etc) castellanes construïdes des de l'abolició dels foros (a finals del segle 19) fossin il•legals?
Per què quan se tracta de la península ibèrica, o de qualsevol altre lloc del Món, li sona tan absurd (a mi també), però quan se tracta d'Israel li sembla tan lògic? No se tracta de cap rentat de cervell?

Els extremistes israelians són més pacifistes que els pacifistes palestins.
Els extremistes israelians no han firmat cap Carta Nacional que declari al seu article no 9 que l'única manera de lliberar Ereç Israel de la presència palestina sigui la lluita armada, mentres que els pacifistes de l'OLP encara no han abolit aquest article de la seva "PLO Charter" http://www.palestine-pmc.com/details.asp?cat=11&id=121 .
Els extremistes israelians no assassinen persones com Sergio Yahni encara que obri en contra de la seva causa. Sap vostè quants àrabs sospitats de proisraelisme han estat penjats d'ençà que començà la primera intifada?

No converteixi la política de l'Orient Propà en una croada antiisraeliana. No faci aquestes ximpleses.

Atentament
Nissan ben Avraham
(Colònia, legal pels israelians, il•legal pels palestins i pels diputats de ERC, de) Xiló.

Sobre EL JUDICI 14 de febrer declaracions de Oriol Junqueras i Joaquim Forn Antoni Bassas :   " quan es tracta de Catalunya, a l...